SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, is ervoor zorgen dat een website op een zo hoog mogelijke positie in de Google zoekresultaten wordt vertoond op relevante zoekopdrachten. Kortom, het beter vindbaar maken van de website in zoekmachines. Op het moment dat een website beter vindbaar is, zal het aantal relevante bezoekers naar een website omhoog gaan.

Er spelen enorm veel componenten een rol binnen SEO. Deze componenten zijn in drie categorieën in te delen:
– techniek
– content
– populariteit

Van de Laarschot Online Marketing heeft uitgebreide ervaring met het optimaliseren van websites op deze componenten. Door middel van een website scan worden verbeterpunten aangegeven. Eventueel is het mogelijk om naar aanleiding van de SEO-scan de content van de website door Van de Laarschot Online Marketing te laten (her)schrijven. Over het genereren van content vind je meer hier.

Om te bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn om op gevonden te worden, kan er eerst een zoekwoorden onderzoek gedaan worden. Daarbij wordt gekeken naar de zoekvolumes van relevante zoekwoorden en hoeveel concurrentie er op die zoekwoorden is. Op die manier kunnen we bepalen welke pagina’s op de website voor welke zoekwoorden geoptimaliseerd gaan worden.

Bij een website scan wordt er gekeken naar de technische aspecten van de website. Zit de code goed in elkaar? Zijn er geen barrieres om goed geïndexeerd te worden door Google? Hoe staat het met de laadtijd en de zwaarte van de pagina’s? Zo zijn er nog tientallen aspecten die een goede positie in zoekmachines in de weg kunnen staan.

Wil je zorgen dat je meer relevante bezoekers krijgt? Neem dan vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.